Aktualnie dostawcy internetu starają się coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i gwarantują szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną przykładowo z pogodą. Niemniej jednak nadal może się zdarzać, szczególnie w przypadku internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeżeli występuje jakiś problem z internetem, warto wytworzyć speed test.
Ten test umożliwi nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie trzeba wykorzystać speed test. O ile prędkość internetu jest dużo niższa, znaczy to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji albo zdarzyła się jakaś awaria, przez którą po prostu nie można właściwie dosta rczać internetu. Jeżeli już istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej od razu skontaktować się z dostawcą internetu, ażeby rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy jakiś czas temu nie wystąpiły jakieś niedociągnięcia na nadajniku. Nierzadko problem może być wyłącznie przejściowy i wystarczy, aby router zewnętrzny lub wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W sytuacji zespolonych urządzeń router zewnętrzny dokładnie tak samo, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Polecamy: speed test.